10 finalist takım Scratch Cup 2025’te yarıştı

QNB Türkiye ve Habitat Derneği İş Birliğiyle Gerçekleşen Scratch Cup 2025 Finali Büyük İlgi Gördü

QNB Türkiye’nin, Habitat Derneği ile birlikte düzenlediği Scratch Cup’ın bu yılki finalinde, 52 farklı şehirden 1.192 takımın başvurusuyla rekor bir katılım sağlandığı açıklandı. 9 farklı şehirden gelen 10 finalist takımın toplam 26 çocuğuyla yarıştığı finalde, çevreci projeler jüriye sunuldu.

Finalde konuşan QNB Türkiye Genel Müdürü Ömür Tan, çocukların teknik becerileri kadar toplumsal sorumluluk duygusunun da önemli olduğunu vurgulayarak, “Çocuklarımız ‘Doğayı Koruyan Teknoloji’ temasıyla çevreye duyarlı projeler geliştirdiler. Her yıl artan başvuru sayısı bize umut veriyor,” dedi.

Habitat Derneği İcra Kurulu Başkanı Bora Caldu ise, çocukların dijital dönüşüme entegre olmalarını ve yeni teknolojileri etkin şekilde kullanmalarını önemsediklerini belirterek, “Scratch Cup, çocukların geleceğe güçlü adımlarla ilerlemelerini sağlıyor. Bu sene ‘Doğayı Koruyan Teknoloji’ temasıyla düzenlenen etkinlik, çocukların yaratıcılığını ve öğrenme süreçlerini destekliyor,” ifadelerini kullandı.

Finalde yer alan takımlar 8–10 yaş ve 11–14 yaş kategorilerinde ödüller kazandı. Ödüller arasında En İyi Proje, En İyi Kod Yapısı, En İyi Görsel Tasarım, En İyi Uyarlama ve En İyi Senaryo bulunuyor. Ayrıca tüm finalistlere 3.000 TL değerinde hediye çekleri takdim edildi.

Scratch Cup 2025 Kazananları

  • 8–10 Yaş Kategorisi
    • En İyi Görsel Tasarım Ödülü: Doğanın Koruyucuları – Malatya – Uğur Okulları
    • En İyi Uyarlama Ödülü: Toros Döngüsü – Mersin – Toros Ortaokulu
    • En İyi Senaryo Ödülü: Enerji Avcıları – İstanbul – ALKEV Özel Okulları
    • En İyi Proje Ödülü: Viridya – Temiz Bir Dünya Arayışı – İzmir – Gaziemir Bilim ve Sanat Merkezi
    • En İyi Kod Yapısı Ödülü: Doğayı Koruyan Teknolojiler – Muğla – Menteşe İlkokulu
  • 11–14 Yaş Kategorisi
    • En İyi Görsel Tasarım Ödülü: Atıktan Kurtulma Operasyonu – Adana – Robotik Hobi Merkezi
    • En İyi Uyarlama Ödülü: Doğa Kahramanları: Teknolojiyle Temiz Gelecek – Amasya – Merzifon Sınav Koleji
    • En İyi Senaryo Ödülü: Dron Takımı – Manisa – KendinYap Atölyesi
    • En İyi Proje Ödülü: Eco Guardian – İzmir – Özel Türk Koleji
    • En İyi Kod Yapısı Ödülü: Atık Ayrıştırma ve Geri Dönüşüm Oyunu – Aydın – Didim Cumhuriyet Ortaokulu

Related Posts

Güneş Sistemi’ne giren gizemli bir cisim keşfedildi!

Güneş Sistemi’nde şu sıralar son derece ilginç bir misafirimiz var. Uzmanların gözlemlerine göre yıldızlararası uzaydan gelmiş olabileceğini düşünülen bu gizemli cismin araştırılması için yoğun bir mesai harcanıyor. Eğer tahminler doğru çıkarsa, bu cisim tarihte tespit edilen ve sistemimize giren üçüncü yıldızlararası ziyaretçi olacak.

Halk Oyunları Yıldızlar Türkiye Şampiyonası’nda kazananlar belli oldu

Halk Oyunları Yıldızlar Türkiye Şampiyonası, Karaman Merkez Spor Salonu’nda gerçekleştirildi. Düzenlemeli dalda Egem Dans Halk Oyunları Spor Kulübü, düzenlemesiz dalda Hatay Depki Halk Oyunları Spor Kulübü şampiyon oldu.

Robotlar için internetsiz yapay zeka sistemi tanıtıldı

Google, robotlarda kullanılabilen yapay zeka sistemi Gemini Robotics’in internet bağlantısına ihtiyaç duymadan çalışabilen versiyonu Gemini Robotics On-Device’ı tanıttı.

3 nm üretim teknolojisine sahip Exynos 2500 duyuruldu: İşte tüm özellikleri

Uzun süredir merakla beklenen yeni mobil işlemci Exynos 2500, nihayet resmiyet kazandı. Samsung’un ilk 3 nm GAA üretim süreciyle geliştirdiği bu işlemci sadece üretim teknolojisiyle değil, sahip olduğu güçlü donanım özellikleriyle de dikkat çekiyor.

Şarjı en uzun giden telefonlar belli oldu! Bu telefonlar prizin yanından geçmiyor

DxOMark’ın paylaştığı güncel rapora göre, Honor Magic 7 Lite, Honor X9c ve Motorola Edge 60 Pro, 164 puanla şarj ömrü konusunda zirveyi paylaşıyor. Bu modeller, uzun kullanım süreleri ve optimize edilmiş şarj sistemleri sayesinde listede üst …

İş uygulamalarını yapay zeka ve veriyle destekleyen SAP BTP üzerindeki yeni çözüm tanıtıldı

İstanbul’da gerçekleştirilen SAP BTP Summit’te, SAP’nin yapay zeka destekli iş uygulamalarını ve süreçlerini oluşturmak, entegre etmek, otomatikleştirmek ve genişletmek için geliştirilmiş platformu BTP (Business Technology Platform) üzerindeki …