Meghan Markle’ın eskiden ‘American Riviera Orchard’, şimdi ise ‘As Ever’ ismiyle var ettiği markası İspanya’da bir intihal tartışmasını tetikledi. Peki marka tökezledi mi?
İspanya’nın Mallorca Adası’ndaki Porreres köyü yetkilileri, Sussex düşesinin yenilenen lüks markası ‘As Ever’ın logosu için köyün geleneksel armasını kopyaladığı suçlamasıyla yasal işlem başlatmayı düşündükleri bildirildi.
Her iki görüntü de birbirine çarpıcı bir şekilde benziyor: her birinin iki yanında uçan iki kuş bulunan bir palmiye ağacı yer alıyor.
Kasabanın arması renklerle doluyken – ağaç için turuncu ve yeşil, kum için toprak tonları ve kuşlar için beyaz bir arka plan – Meghan’ın logosunda sadece koyu gri zemine beyaz çizimler kullanılıyor.
Belediye Başkanı Francisca Mora, yerel gazete Ara Balears’a benzerliğin ‘gerçeküstü’ olduğunu ve belediye binasının Düşes’e karşı yasal işlem başlatılıp başlatılmayacağına karar verdiğini söyledi. Şunları ekledi:
– Bazı tarım turizmi alanlarını ziyaret edip armayı görüp görmediğini bilmiyorum çünkü web sitesindeki fotoğraf Mallorca’dan çekilmiş.
Belediye Başkanı Mora, ‘Umarım dünyadaki birçok insan böylece Mallorca’da bu armayı taşıyan bir kasaba olduğunun farkına varır’ diye ekledi.
Kasaba belediye başkanı, belediye başkanlarının Sussex Düşesi’ne karşı yasal işlem yapmayı düşündüklerini iddia ediyor. Belediye başkanı ayrıca The Sun’a şunları söyledi:
– Armamızın, ait olduğu coğrafyadan saptırılmasını istemiyoruz, armamız yalnızca kasabamız Porreres’e özel. Düşes’in logosu ile bizim armamız arasındaki tek fark, onlarınkinde iki sinek kuşu, bizimkinde ise kırlangıçlar veya güvercinler olması.
DÜŞESİN TEMSİLCİSİNDEN İLK YANIT
MailOnline, yorum için Sussex Düşesi’nin temsilcilerine başvurdu. 13. yüzyılda kurulan Porreres, Balear Adaları’nın kırsal kalbinin ortasında yer alıyor. Nüfusu beşbinin biraz üzerinde ve Mallorca’nın başkenti Palma’nın yaklaşık 22 mil doğusunda.
Arnavut kaldırımlı sokakları ve tarihi binalarıyla pitoresk Akdeniz topluluğu, tarihi olarak adanın tarım merkezlerinden biriydi, şarap ve meyve üretiyordu. Son yıllarda, yerel turizm kurulunun şarap tutkunları için ‘mutlaka ziyaret edilmesi gereken’ bir yer olarak nitelendirmesiyle, adayı keşfeden ziyaretçiler için orta derecede popüler bir turizm merkezi haline geldi.
Kasabanın armasının ardındaki tarih bilinmiyor. Ancak, çarpıcı benzerliği Düşes’i yaşam tarzı firmasının (ilk ikisini atlatamadan) utanç verici üçüncü yeniden markalaşmasına sürükleyebilir.
MailOnline’a göre haber; markasının yeni Instagram duyurusundan 24 saat önce, iş ortağı Netflix ile yeni yaşam tarzı şovunun yayınlanmasından ise sadece iki hafta önce geldi.
Yeni markada bir palmiye ağacı ve iki sinek kuşu var – bu figürler muhtemelen çocukları Archie ve Lilibet’i temsil ediyor. Öte yandan Meghan ve ekibi markalama konusunda son dakika değişikliği yaparak önceki URL’nin as-ever-store.myshopify.com olduğu ve alışveriş yapanları artık yeni web sitesi asever.com’a yönlendirdiği anlaşılıyor.
Kraliyet ailesini yakından takip eden bir diğer magazin yazarı The Daily Beast’e şunları söyledi:
– Gülünç görünmeye başlamadan önce yapabileceğiniz çok fazla yeniden lansman yoktur.
İngiltere’nin tartışmasız önde gelen halkla ilişkiler uzmanı ve kriz yöneticisi Mark Borkowski ise U dönüşlerinin hepsinin tanıtım elde etmek için akıllıca taktikler olduğuna inandığını söyledi:
– Bu bir kimlik krizi değil. Bu bir iş modeli. Meghan bocalamıyor; bilerek dalgalanıyor. Sürekli yeniden icat, stratejik belirsizlik – hepsi tasarım gereği. Yani bence her şey plan dahilinde. Ne kadar öngörülemez olursa, onu devirmek o kadar zor olur. Bir tür gizem yaratmaya çalışıyor. Mesela en temel soru sattığı ürünün ne olduğu? Meghan Markle hakkında bitmeyen bir merak olacak bu.
43 yaşındaki Sussex Düşesi, lüks yaşam tarzı markasının adını ‘As Ever’ olarak değiştirdi ve Kaliforniya güneşinin altında üç yaşındaki kızı Lilibet ile el ele tutuştuğu bir kapak fotoğrafının bulunduğu bir web sitesi hazırlattı.
Lansmanı, Los Angeles Orman Yangınları nedeniyle ertelendi ve Netflix dizisi ‘With Love’ın yayınlanmasından sadece iki hafta önce gerçekleşti.
MailOnline tarafından ortaya çıkarılan ticari marka As Ever’ın ayrıca masa örtüleri ve peçeteler, cilt ve saç bakım ürünleri, örtüler, battaniyeler, yatak örtüleri ve mumlar gibi ev kokuları ile tekstil ürünleri de satacağını gösteriyor. Ayrıca bahçe malaları, kürekler ve budama makasları da vitrinde olacak. Sofrada ise çatal bıçak takımları ürünlere eşlik edecek.
Sussex’lerin ayrıca Meghan’ın yeni ev eşyaları ve yaşam tarzı girişimi için bir CEO bulmakta ‘zorlandığını’ bildirildi – ancak Düşes’e yakın kaynaklar onun kendi işini yürütmekten mutlu olduğunu söylüyor.
Meghan’ın merakla beklenen Netflix dizisi ‘With Love’ 4 Mart’ta yayınlanmaya başlayacak. Anlaşılan o ki, dizi ‘Meghan’ın yangınlar etrafındaki hayırsever çalışmalarını’ da içerecek şekilde düzenleniyor; buna Kaliforniya, Altadena’daki kurbanları ziyaret etmesi de dahil.
*** Daily Mail – Tom Cotterill, Martin Robinson, Laurence Dollimore
More Stories
Tartıda hileye 50 bin liraya kadar para cezası geliyor
11 gündür kayıp olan İngiliz gazeteciden yeni ipucu
Kocaeli’de İran Plakalı Cipte 34 Kilo Eroin Ele Geçirildi