Yatırım durgunluğa kredi takibe takıldı

Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Kredi Sorunları Devam Ediyor

Ani daralan ihracat pazarları ve Türkiye’de devam eden kur politikası, tekstil ve hazır giyim sektöründe işçilik başta olmak üzere maliyetleri artırıyor. Kredilerin arttığı bu süreçte son 2 yılda takibe düşen kredilerde yüzde 100’ün üzerinde bir artış yaşandı. Pandemi döneminde ihracatın artmasıyla birlikte sektörde borçlar da katlanarak arttı.

YATIRIM DA KREDİ DE GERİ DÖNMEDİ

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Ramazan Kaya, sektörde borçluluk durumunun uzun süredir devam ettiğini ve 2022 sonrasında sektörde değişiklikler yaşandığını belirtti. 2022’de ihracatın arttığını ancak 2023’te yaşanan yavaşlama ile kredilerin de yavaşladığını dile getiren Kaya, sektördeki durumu şu şekilde özetledi: “Firmalar, bina, teknoloji ve ar-ge gibi alanlara yaptıkları yatırımların karşılığında krediler çektiler. Ancak 2023 ikinci yarısında başlayan yavaşlama ile krediler geri dönmedi. Para kazanamıyoruz ve borçlanıyoruz. Bunun sonucunda takibe düşen alacaklar artacak gibi görünüyor.”

Tekstilde Yatay, Hazır Giyimde Düşüş

Son verilere göre, 2023’te 19.2 milyar dolar ihracat yapan hazır giyim sektörü, 2024’te yüzde 6.9’luk bir düşüşle 17.9 milyar dolarlık ihracatla kapatırken, tekstil sektörü ise 2023’te 9.5 milyar dolar olan ihracatını küçük bir kayıpla 9.4 milyar dolara indirdi. İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, tekstil sektörünün dünya pazarındaki payının arttığını ve konkordato süreçlerinin piyasayı etkilediğini belirtti. Öksüz, sektörün 2024’te dip yaptığını ve 2025’te bir toparlanma beklediklerini ifade etti.

Maliyetler Arttı, Krediler Ödenemedi

İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, pandemi döneminde talebin arttığını ve pek çok firmanın yatırım yaptığını belirtti. “Bu dönemde makine yatırımları arttı ve bunların büyük kısmı kredi ile yapıldı. Sektörde düşük kâr marjları olduğu için firmalar maliyetlere karşı çok çalışmak zorunda kaldı. Kredileri ödemek için kâr elde etmek gerekiyor” diyen Öksüz, sektördeki yatırımların borçluluğu artırdığını vurguladı.

Related Posts

Program uzayınca sanayide tat kaçtı

Enflasyonla mücadele süreci uzadıkça sanayi kan kaybediyor. Sanayide ücretli çalışan sayısı, son 1 yılda 132 bini aşkın istihdam kaybıyla 4.8 milyona geriledi.

Canlı yayında haraç mezat satış! Peki bundan markanın haberi var mı?

Dünyaca ünlü markaların giyim, gözlük, ayakkabı gibi ürünleri ‘ihraç fazlası’ ve ‘orijinal ürün’ denilerek Instagram canlı yayınında açık artırma ile satılıyor. Bazı hesaplardan direkt alım da yapılıyor. Laleli esnafı, ürünlerin orijinal olmadığını, etiketlerinin kopyalandığını vurguluyor.

Otomobil sektörüne fırtına gibi girmişti şimdi üretimi durduruldu

Tesla, popüler Model Y crossover’ına olan talebin değişmesinin ardından Austin, Teksas’taki fabrikasında üretimi ayarlıyor. Çalışanların açıkladığı bilgilere göre şirket, Model Y montaj hattında çalışan işçilerden temizlik ve eğitim görevleri için …

Elon Musk Suudi Arabistan kraliyet ailesi için ne planlıyor?

Suudi Arabistan onlarca yıldır petrolle anılıyor; ancak Elon Musk’a sorarsanız , bu yakında tarih kitabındaki sıradan bir bölüm olacak. Girişimci ve dünyanın eski (ya da şu anki?) en zengin adamı Elon Musk, yakın zamanda eski ABD Başkanı Donald Trump …

Ünlü moda devi çalışanlarını işten çıkaracak

Ünlü moda devi çalışanlarını işten çıkaracak

Otomobil fiyatlarında son zamanların en sert yükselişi

ABD’de yeni araç fiyatları, eski Başkan Donald Trump’ın yüzde 25’lik oto-tarife kararının ardından nisan ayında hızla yükseldi. Son 10 yılın en sert fiyat artışı olarak kaydedilen bu yükseliş, pandemi dönemindeki seviyeye yaklaştı.